Zadanie utrwalające podstawową konfigurację Active Directory – przekierowanie folderów.

Konfiguracja Windows Server – przekierowanie folderów.

Poniżej prezentuję treść zadania i jego przykładowe rozwiązanie. Podczas rozwiązywania zadania dowiesz się co to jest przekierowanie folderów i jak to skonfigurować. W tym zadaniu utrwalisz/przypomnisz/przyswoisz sobie m.in.:

Wykonaj podstawową konfigurację systemu Windows Server. W tym celu:

  1. Aktywuj system
  2. Sprawdź ustawienia strefy czasowej i ustaw strefę UTC+1:00 Warszawa
  3. Skonfiguruj sieć:
    1. Na serwerze skonfiguruj drugi interfejs sieciowy według poniższych zaleceń:
      1. nazwa połączenia: WAN
      2. adres IP: 10.10.0.1 / 24
      3. brama domyślna: brak
      4. serwer DNS: brak
      5. Protokół IPv 6: Wyłączony
    2. Na serwerze skonfiguruj pierwszy interfejs sieciowy według poniższych zaleceń:
      1. nazwa połączenia: LAN
      2. adres IP: 172.20.0.1/24
      3. brama domyślna: 172.20.0.1
      4. serwer DNS: 172.20.0.1
      5. Protokół IPv 6: Wyłączony
    3. Zmień nazwę komputera na SERWEREK
    4. Skonfiguruj do pracy stację roboczą, w tym celu:
      1. Na stacji roboczej skonfiguruj interfejs sieciowy według poniższych zaleceń:
        1. adres IP: 172.20.0.2 / 24
        2. brama domyślna: adres IP serwera
        3. serwer DNS: adres IP serwera.
        4. protokół IPv6: wyłączony
    5. Na serwerze sprawdź komunikację ze stacją roboczą, zastosuj polecenie ping. Ustal odpowiednie reguły zapory ogniowej.
  4. Promuj serwer do roli kontrolera domeny w domenie zsp3.local
s

UWAGA:

Hasło dla konta Administrator trybu przywracania usług katalogowych ustaw na Q!wertyuiop
  1. Utwórz folder C:\Profiles i ustaw zabezpieczenia: Użytkownicy – Zapis, Odczyt z opcją tylko ten folder, Administratorzy – Pełna Kontrola.
  2. Udostępnij utworzony folder pod nazwą zasobu profiles$ i przypisz uprawnienia: Wszyscy – Pełna kontrola.
  3. W domenie utwórz jednostkę organizacyjną Pracownicy
  4. W jednostce organizacyjnej Pracownicy utwórz konto użytkownika z poniższymi danymi:
    1. imię i nazwisko: Adam Nowak
    2. nazwa logowania: anowak
    3. hasło docelowe: [email protected]
  5. Przypisz utworzonemu użytkownikowi profil zlokalizowany w udostępnionym zasobie profiles$.
  6. Podłącz stację roboczą do utworzonej domeny.
  7. Zaloguj się na stacji roboczej na konto użytkownika Adam Nowak.
r

ZAAWANSOWANA KONFIGURACJA SERWERA

Zanim przystąpisz do tej części zadania, sprawdź dokładnie poprawność wszystkich powyższych punktów!

Przekierowanie folderów

  1. Stwórz konsolę zarządzania z przystawką Active Directory User and Computers(Użytkownicy i komputery usługi Active Directory) oraz Group Policy Management(GPM, Zarządzanie Zasadami Grupy) i zapisz ją na pulpicie pod nazwą Konsola Zarządzania
  2. Utwórz jednostki organizacyjne wg podanego schematu:
  1. Stwórz w OU uczniowie użytkownika studentA oraz grupy zabezpieczeń: grupa_A i grupa_B
  2. Przypisz użytkownika studentA do grupy grupa_A
  3. Utwórz folder C:\Pulpity
  4. Udostępnij utworzony folder pod nazwą zasobu pulpity$ i przypisz uprawnienia: Wszyscy – Pełna kontrola.
  5. Otwórz w Konsoli zarządzania GPM i w OU uczniowie stwórz obiekt zasad grupy o nazwie uczniowie-grupa_A
  6. Edytuj zasady grupy dla nowo stworzonego obiektu, w tym celu:
    1. kliknij prawym przyciskiem myszy na „uczniowie-grupa_A” i wybierz Edytuj
    2. Rozwiń gałąź Konfiguracja użytkownika/Zasady/Ustawienia systemu Windows/Przekierowanie folderu
    3. Z listy wybierz „Pulpit” kliknij na nim prawym przyciskiem myszy, następnie wybierz właściwości
    4. Z listy Ustawień wybierz „Zaawansowane…”
    5. Dodaj grupę grupa_A, przy domyślnie zaznaczonej opcji „Utwórz folder dla każdego…” podaj ścieżkę do katalogu głównego z wykorzystaniem stworzonego folderu plulpity$, wpisz: \\serwerek\pulpity$\
      Pod spodem powinieneś otrzymać komunikat, który pokazuje, gdzie będzie przechowywany pulpit dla przykładowego użytkownika, sprawdź, czy wskazuje odpowiedni folder, a następnie wciśnij OK.
  7. Przejdź do zakładki Ustawienia i zastosuj poniższe ustawienia:
przekierowanie folderów
  1. Wywołaj w wierszu poleceń komendę: „gpupdate /force” – spowoduje to wymuszoną aktualizację zasad grupy.
  2. Zaloguj się na komputerze klienckim na konto studentA
  3. Przetestuj jak zachowywać się będą konta studentA i anowak, oraz jak zapisywane będą ich pulpity, porównaj zastosowane metody zapisu i wskaż na tej podstawie podobieństwa i różnice pomiędzy profilem mobilnym, a przekierowaniem folderów.

Rozwiązanie

Poniżej przedstawiam nagrane przykładowe rozwiązanie zadania(tylko część zaawansowana, czyli od punktu 12). Spróbuj przed obejrzeniem, wykonać wszystkie polecenia samodzielnie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

About The Author

RafS

Moje główne zainteresowania to FIT: Fotografia Informatyka Technika

Pin It on Pinterest